esmaspäev, 9. jaanuar 2017

Pistaatsia-diplomaadikreemikook browniega

Kui eelnevad postitused andsid pisikese kokkuvõtte sellest, mis mina sel korral aastavahetuse soolasele lauale valmistasin, siis magusani jõuan alles nüüd. Kui ma novembri lõpupoole tordikoolitusel käisin (plaanin sellest kunagi ka natuke pikemalt pajatada), siis arvasin kohe et sellest saab minu uus vaieldamatu lemmik. Antud kooki sain maitsta just seal, kus juhendaja selle kokku ladus erinevaid biskviite kasutades ning ohtralt marju vahele puistates. Teadsin, et pean selle teo ka ise üsna pea ette võtma, kuna pistaatsia on üks minu suuri lemmikud. Kuid juhtus ikka nii, et proovisin paari muud varianti, kuniks aastavahetuse arvasin olevat piisavalt pidulik, et tegu ära teha. Eelmise aasta croquembouche vastu muidugi ei saa.
Nimetus tundub koogil peen ja keeruline, kuid tegu ise nö ütleme suhteliselt lihtne, ei midagi keerulist. Esimeseks koogiteoks elus kindlasti ei võtaks, aga ega palju õppida pole. Kui oled eelnevalt head browniet maitsta saanud ja zelatiini ka ei karda, siis pole midagi hullu. Mina ladusin antud koogi kokku tordirõngast kasutades, kuid saab edukalt ka lahtikäivat koogivormi kasutada. 


Esmalt alusta brownie valmistamisest. 
Mina kasutasin 22cm tordrõngast ja sellega sain browniet ahjuplaadil küpsetades pisikese kavalusega 3 kihti.

Vaja:
100g võid
200g tumedat šokolaadi
130g fariinsuhkrut
210g suhkrut
4 muna
180g jahu
100-200g piima
0,5tl soodat
vaniljesuhkrut
soola

Sulata šokolaad ja või, sega hulka fariinsuhkur ning lase jahtuda. Sega munad tavalise suhkruga mille hulka lisa nüüd jahtunud šokolaadisegu. Sega jahu sooda, soola ja vaniljesuhkruga. Lisa piim (panin täitsa tunde järgi ja kulus kodusel katsetusel kuskil 200g alla veidike) esmalt šokolaadisegule ja seejärel ühenda see jahuseguga. Sega ühtlaseks massiks. Vala mass küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ning küpseta 170kraadises ahjus kuni brownie on valmis. Minul kulus kuskil 15-20 minutit, sõltub palju ka ahjust. Brownie peab sees olema mõnusalt mahlane ja pealt kenasti küps.
Lase jahtuda.

Kuniks brownie jahtub, valmista kreem.

Vaja:
250g piima
1g soola
54g munakollast
110g suhkrut
23g maisitärklist
54g pistaatsiapastat
3 zelatiinilehte
267g vahukoort

Kogused tunduvad kohati kummalised seetõttu, et need on teisendatud sobivaks pisema koogi jaoks.

Aga alusta esmalt munakollaste vahustamisega koos suhkruga, lisa tärklis. Pane zelatiin paisuma. Lase piim keema tõusta. Kalla piima veidike munasegule, sega ära ja ühenda segu ülejäänud piimaga. Sega madalal kuumusel intensiivselt, kuni segu pakseneb. Lisa kuivaks pigistatud (mina isegi sulatasin) zelatiin ja pistaatsiapasta. Sega ühtlaseks. Jahuta saadud mass 20 kraadini, lisa vahustatud vahukoor ning sega läbi. Kreem ongi valmis kasutamiseks.


Lõika nt sama tordirõnga abil, kuhu hakkad ka kooki kokku laduma browniest ühesuuruse läbimõõduga kihid. Mina sain 22cm rõnga abil 2 tervet ning 3da panin kahest poolikust kokku ehk et kokku kolm kihti browniet.
Aseta tordirõngas alusele (vooderda küljed ka tordikilega, ilmselt ajab asja ära ka küpsetuspaber) ja pane sellesse esimene kiht browniet, niisuta vajadusel (mina kasutasin piima), pane peale kreemi (mina kasutasin kreemi panekuks tordipritsi, aga saab ka edukalt lihtsamalt). Silu kreem ühtlaseks. Nüüd lisa soovi korral nt marju, mis suru veidi ka kreemi sisse. Taas üks kiht browniet, niisuta, kreem ja taaskord marju jne jne, kuniks viimaseks kihiks jäta kreem, mis kenasti silutud. Pane kook külma tahenema, vähemalt mõneks tunniks. Kuna minu kreemi kihid olid suhteliselt õhukesed, siis sai päris kähku maitsma asuda. Kui kasutada nt 2 brownie kihti ja jätta nt peale kenakesti suurem kiht kreemi, siis on ka tardumisaeg kindlasti pikem. Ma lihtsalt ei tahtnud seda imehead browniet raisku lasta, seetõttu ladusin maksimaalsel hulgal kihte, mis tähendas ka õhemaid kreemikihte.
Kui oled veendunud et kook kenasti koos püsib ja kreem tardunud, siis eemalda ümbris, kaunista soovi korral lisaks ning serveeri!
Mina isiklikult panin oma versioonis marju veidike ettevaatusega, just külmutatuid, kuid teinekord panen julgemalt. Kõik oli kenasti hangunud ja oleks saanud kihtide efekti veelgi ägedamaks tuunida enamate marjadega. Teinekord targem.
Kihtide vaheainetega võib fantaasial lennata lasta, kasutada nt ühe kihina lemon-curd'i, eelnevalt  õiges suuruses tarretud kihti, šokolaadikreemi, ganache jne jne. Mina tegin seekord lihtsa, vaid ühe kreemi ja marjadega versiooni.

allikas: Koolitus Seikluskohvikus

Kommentaare ei ole: